17 april 2012

Ja det lönar sig av att öppna munnen. Örjan & co ska inte leda något MBL-möte utan det ska förhandlingschefen göra. Hon agerar som ordförande och behöver därför en sekreterare trots att (C) Elisabeth tyckte att det kan hon själv avgöra. Hur många gånger har hon varit både sekreterare och ordförande samtidigt? Omöjligt! Det ser inte heller bra ut om protokollskrivaren och ordföraren är en och samma person. Mötet förlöper också mycket smidigare när sekreteraren kan fokusera på att anteckna yttranden och beslut och ordföranden har koll på talarlistan och kan leda mötet till förhoppningsvis till kloka beslut.
Jag måste hinna lägga ut lite Rom bilder ikväll. Då får jag samtidigt möjlighet att summera min påsklovsresa.

Men nu ska jag till Sigtuna för att lära mig massor om hur man kan förverkliga sosseidéer!

Inga kommentarer: