2 december 2012

Jag håller på och planerar nästa veckas arbete. Ska försöka hitta en ny dag för Åsa Westlunds besök under våren. Hon är vår europaparlamentariker och otroligt duktig miljökämpe. Hennes besök hos oss blev ju inställt i sista stund pga. utfrågning av Borg, en ny kommissionär. Vissa förberedelser behövs också göras inför vårens alla aktiviteter, boka lokaler, bestämma möteskvällar osv.

 Dessutom har jag inte riktigt blivit övertygad om att allt har gått rätt till när tf. ordförande (C) avbröt upphandlingen av parkdriften i sista stund i teknik.
- och fastighetsutskottet för någon vecka sedan. Jag har en stark magkänsla att det gick inte rätt till. Igen försvårar bristen av jurist mitt arbete. Vallentuna borde naturligtvis ha åtminstone en jurist om inte fler. Innan jag har fått tag på någon jurist i SKL och förklarat allt så har säkert halva arbetsdagen gått åt detta.

Den moderata f.d. toppolitikern som påbörjade sitt husbygge UTAN bygglov och fick ordentligt vitesförläggning är också ett fall av politiskt inavel som tar tid från att utveckla vår egen sossepolitik. Det blir alltid en gränsdragning hur mycket ska jag informera allmänheten om alliansens sätt att styra och ställa och hur mycket ska jag lämna det till lokalmedia och andra.

December... advent, Finlands självständighetsdag, Lucia= dotterns födelsedag, julavslutningar,...det gäller att verkligen planera hur jag ska använda min tid så räcker till festligheten också.

Inga kommentarer: