5 september 2023

Sophantering


 Jag känner mig mer eller mindre kriminell. Den där är min soppåse i bilden. På gatan, bredvid porten. Det här är inte klokt! Det känns så fel. Jag skäms, att jag som har en gång i världen fått igenom min motion om matavfallssortering i Vallentuna kommunfullmäktige och sorterar allt som går att sortera där hemma, lämnar min totalt osorterade soppåse på gatan. Och jag är inte ensam. Det dyker upp soppåsar längst hela gatan. 

Jag frågade om det flera gånger för att vara säker på att jag har förstått rätt. Men ja, man ska knyta påsen ordentligt, lämna den vardagar+ lördagar kl 18.30-19.15 utanför porten så hämtar renhållningspersonal dem under kvällen. Det här är Frankrike 2023. Kunde man inte ha tunnor? Varför har man inte pant på flaskor? Varför tar man inte vara på matavfallet, plasten, flaskorna, metallburkarna...?

                         Frankrike behöver Sörab!



1 kommentar:

Yasmin sa...

Oj vad konstigt!